TC De Volharding Nunspeet

Nieuws

Lief en leed: Operatie bij Gerrit Broekhuizen
   (21-06-2018)

Op 13 juni heeft Gerrit Broekhuizen een prostaat operatie moeten ondergaan.
Eind juli weet Gerrit of de operatie succesvol is geweest er geen uitzaaiingen zijn die een bestraling behoeven.

We wensen Gerrit een voorspoedig herstel toe.

Lief en leed: Dochter van Fonger Bokma overleden
   (19-06-2018)

Het trieste bericht ontvangen dat op zondag 17 juni na een ongelijke strijd op op de veel te jonge leeftijd van 36 jaar -Mariska- de dochter van Fonger Bokma is overleden.
We wensen de familie en naasten heel veel sterkte, kracht en steun met dit zware verlies.

Nieuwsbrief: Lid van Verdienste
   (17-06-2018)

In deze nieuwsbrief willen we melden dat Herman van der Steeg een speciale onderscheiding heeft gekregen voor zijn jarenlange vrijwilligerswerk bij de NTFU. Hij is officieel ‘lid van verdienste’. In het clubblad Toernieuws (verschijning najaar 2018) zullen we hier uitgebreider op ingaan.
Bestuur TCDV

Nieuwsbrief: Clubtocht: Bakkie doen in Dalfsen
   (16-06-2018)

Zaterdag 2 juni is de tocht verreden een Bakkie doen in Dalfsen. Onder mooie weersomstandigheden stonden er 16 heren en 4 dames aan de start. We vertrokken via het Zandenbos richting Heerde. Vanaf hier ging de reis naar Veessen en verder naar het veerpont van Wijhe. Verder de trip vervolgd richting Raalte en Heino en Dalfsen, waar bij het station de koffie en gebak werd genuttigd. Toen dit op was ging de reis via Hoonhorst en Lente naar Wijthem en Zwolle. Via de nieuwe spoorbrug naar Wezep en ‘t Harde en als laatste naar Nunspeet. Het was een leuke fietsdag met allemaal gezellige clubleden.
Fonger Bokma

Nieuwsbrief: Bartje 200
   (15-06-2018)

Ja, ik heb het al vaker gezegd, hoe ouder hoe gekker. Daarmee is gelijk duidelijk waarom ik na het fantastische clubweekend nog afgereisd ben naar Drenthe voor de Bartje 200.
De training met de racefiets is niet verkeerd uitgepakt, dat komt natuurlijk ook omdat ik maar weinig kopwerk hoefde te doen tijdens onze tochten. Daarbij was het genieten van het mooie landschap, verrassend hoeveel natuur er te zien is in Friesland. De koffiestops en het hotel waren op prachtige locaties, meer dan lof voor de organisatoren. Jammer dat Fred er door zijn rug niet bij kon zijn, geweldige routes!

Dan op zondagmorgen met de fiets van de camping naar de start met onderweg een paar druppels regen, daarna niks meer gezien. Na de start lekker op weg, soms stonden we wat in de file, maar na zo’n 25 kilometer had ik een lekke band. Slecht voorbereid, want mijn reserveband bleek ook lek. Gelukkig had de boer daar een plaksetje en een pomp, dus kon ik na wat tijdverlies filevrij onderweg.

De route was prachtig en verrassend, lange bospaden, schelpenpaadjes, door het gras, langs de mais, mul zand op de hei en dan single tracks, heel veel single tracks. Het fietsen gaat goed, ik kan de gang er aardig inhouden. Dan na 140 kilometer nog een lekke band, dat krijg je als je het doorntje er niet uit haalt.
Om bijna half negen kom ik met een groepje waar ook Christina in zit over de streep, heerlijk een hamburger met frietjes na al dat zoet en dan terug naar huis. Moe maar voldaan, fijn dat me dit nog lukt op mijn 65ste.
Arjaan Griffioen
(Redactie: Bartje 200 is 200 km op de MTB!)

Nieuwsbrief: Aankomende clubtochten
   (15-06-2018)

Op zaterdag 30 juni staat de ‘Elf Molenstocht’ gepland. Deze tocht heeft een lengte van 100 km.
En op zaterdag 14 juli staat de ‘Hanzesteden Route’ op de agenda. Deze route is alleen al bijzonder omdat dit de jaarlijkse tocht van TCDV is en deelnemers dus koffie/thee met gebak van de club krijgen.

Voor beide tochten geldt dat er om 8.30 uur wordt gestart vanaf het Transferium. Heb je zin om mee te gaan, je/jullie zijn van harte welkom! Beide routes zijn op GPS verkrijgbaar, als je die vooraf wilt ontvangen kun je deze aanvragen bij Henk Prins (h.prins1950@kpnmail.nl).
Rolf Wissink

Nieuwsbrief: Hel van Twente
   (15-06-2018)

Woensdag 30 mei hebben we met een aantal leden de "Hel van Twente" gefietst. Dit is de grootste midweekse toertocht van Nederland. Er kon gekozen worden uit de afstanden 60, 100 of 160km. Samen met Cora, Tim, Betty, Bart, Rolf, Kees en Theunis hebben we de 160km gefietst. Om 07:00uur zijn we vertrokken uit Nunspeet, zodat we om 08:30uur konden vertrekken. De start was vanaf sportpark De Schelfhorst in Almelo. Het eerste gedeelte hebben Gerrit Kuijt en Arthur Bronkhorst een stuk met ons meegefietst.

Het was een prachtige route, welke door Twente en Graftschaft Bentheim ging over een zeer geaccidenteerd terrein (640 hoogtemeters). Aangezien het de 30e verjaardag was van deze tocht, was de route ingrijpend veranderd t.o.v. de vorige edities (en vond ook plaats op 30 mei).
Al met al was het weer een fantastische tocht (3 sterren). Na gedoucht te hebben werden we nog getrakteerd op een broodje hamburger. (wil je nog een 2e broodje: deze kost slechts "eenfieftig")
Henk Prins

Nieuwsbrief: Dames op de racefiets
   (14-06-2018)

Op donderdag 7 juni is ie reeds gereden: de klassieker ‘NUNSPEET-SPAKENBURG-NUNSPEET’.
Deze tocht staat eigenlijk elk jaar op het wensenlijstje. We fietsen dan naar Spakenburg, genieten daar van een ijsje en fietsen weer terug naar Nunspeet.

Normaal vertrekken de trainingsgroepen om 19.00 uur vanaf het Transferium, gezien de afstand van 80 km zijn we al om 18.15 uur vertrokken. We gingen met 11 dames vanuit Nunspeet richting Hierden en Harderwijk. Daar stonden nog eens 3 dames te wachten om aan te sluiten. Met een volwaardig peloton van 14 dames hebben we onze reis voortgezet naar Spakenburg. Harderwijk was zeer mooi, de boulevard is geheel vernieuwd met veel ruimte voor pleziervaart en terrassen.

Vlak voor Spakenburg was er een behoorlijke weg-opbreking en het plaatsnaambordje (waar we normaal gesproken een foto maken) was verdwenen. Maar zoals 1 van de dames zei ‘we zijn niet voor één rioolrat te vangen en gaan door’. Al klunend wisten we Spakenburg binnen te dringen. De pauzestop was zeer aangenaam, gezien het warme weer smaakte het ijs bijzonder goed! Om 20.20 uur zijn we aan de terugweg begonnen en rond 21.45 uur waren we weer veilig in Nunspeet. Dit was weer een mooie fietsavond, een waardevol cadeautje!
Matthea den Besten & Betty Groen

Nieuws: Herman neemt afscheid als vrijwilliger bij de NTFU
   (13-06-2018)

Afgelopen zaterdag nam Herman van de Steeg afscheid als vrijwilliger van de NTFU.
Sinds 2012 was Herman actief als kalendercoördinator, regio-afgevaardigde en lid van de commissie tocht en kwaliteit.
Reden genoeg om Herman te benoemen tot Lid van Verdienste!

Nieuwsbrief: Datum inleveren copy
   (11-06-2018)

Copy voor de volgende nieuwsbrief kan tm 12 juli worden gestuurd naar  .